Новини

Роботи вистачає і вакансій теж

В останню неділю жовтня в Україні відзначають День автомобіліста і дорожника.


ПО ПМГУ ПАТ «АрселорМіттал Кривий Ріг» вітає з цим професійним святом всіх автомобілістів підприємства.


Бажаємо всім міцного здоров`я! Хай перед вами завжди стеляться рівні та безпечні дороги, ніколи вас не підводить техніка і всі повороти, що трапляються на шляху, наближають до бажаної мети, відкривають перед вами нові життєві і професійні обрії.


З нагоди свята автор цих рядків побував в автотранспортному управлінні підприємства (керівник Андрій Кіндрат, голова цехкому ПМГУ Лариса Мільцер), щоб дізнатися, як то кажуть, з перших вуст про те, чим зараз живе його колектив, якими турботами та планами на майбутнє…

 

Один за двох


Як зазначив в.о. заступника директора департаменту автотранспортного управління Рамазі Давітадзе, колектив АТУ робить все можливе, щоб не підвести своїх замовників з інших підрозділів, які потребують послуг, пов’язаних з використанням автомобільної та спеціальної техніки. Зокрема, це, насамперед, стосується забезпечення виробництва необхідними для його функціонування вантажівками, бульдозерами, навантажувачами тощо, а також здійснення пасажирських перевезень на роботу та з роботи працівників, зайнятих на віддалених робочих місцях.


В цілому автотранспортники справляються зі своїми задачами. Але такий результат дається дуже нелегко, навіть, за нинішніх обставин, коли обсяги виробництва на підприємстві значно зменшилися у порівняні з недавніми – довоєнними – роками. А от якби підприємство працювало на повну потужність, як то було за кращих часів, то взагалі складно уявити як колектив АТУ міг би витримувати відповідне навантаження. Причина того – серйозний дефіцит кадрів.


Як приклад Рамазі Давітадзе навів ситуацію, коли від весни і до буквально до останніх днів колектив АТУ мав виконувати поливання доріг на підприємстві та суміжній міський території з метою зменшення забруднення повітря виробничим пилом. На цих маршрутах протягом всього поливного сезону замість 10 потрібних там працівників були задіяні лише п’ятеро. Як наслідок, людям неодноразово доводилося виходити на зміни понаднормово - у власні вихідні. Тільки таким чином вдалося забезпечити поливання міських доріг з інтенсивністю, що на 100% відповідає всім екологічним вимогам, а на території  підприємства – теж, принаймні, кілька разів на день.


Дійсно, в АТУ зараз дуже не вистачає людей. Так, на день нашої бесіди там нараховувалося 99 вакансій. Такий значний недоштат пояснюється тим, що після початку повномасштабної війни вже 88 представників тамтешнього колективу були призвані на військову службу, ще дехто, враховуючи воєнні обставини, виїхав за кордон, або залишив роботу з інших причин.


Особливо гостро в АТУ постала кадрова проблема, коли в певний час перестало діяти бронювання від мобілізації для працівників, зайнятих на пасажирському транспорті. Заступник директора департаменту автотранспортного управління Андрій Кіндрат тоді доклав чимало особистих зусиль, як то кажуть, пооббивав усі пороги, щоб разом зі спецвідділом підприємства домогтися вирішення цього питання. І право на бронювання таки вдалося відстояти, а інакше важко сказати, як би на підприємстві здійснювалися необхідні перевезення працівників на роботу та з роботи.

 

Виручають ветерани. Раді і жінкам за кермом


На жаль, наявні вакансії в АТУ заповнюються не дуже легко. Особливо не поспішає йти сюди на роботу молодь. А якщо хто й приходить, то частенько через місяць-другий звільняється. Молоді чоловіки пояснюють це, переважно,тим, що їх не задовольняє рівень зарплати, бо сьогодні на ринку праці в Україні вистачає пропозицій щодо роботи водієм, де обіцяють значно більші заробітки.


За таких обставин колектив АТУ зараз поповнюють частіше всього чоловіки літнього віку, для яких зарплата не є єдиним джерелом доходу, бо вони ще отримують раніше зароблені пенсії. Останнім часом почали працевлаштовуватись в АТУ, не цураючись роботи за кермом, і жінки. Так, на сьогодні виявили бажання тут працювати водіями на легкових автомобілях три представниці прекрасної статі.


В АТУ не мають нічого проти такого жіночого поповнення серед водіїв, раді вітати жінок у своєму колективі, але зауважують, що для них просто фізично вкрай складно замінити чоловіків, скажімо, за кермом автобуса, або самоскида, або на іншій важкій габаритній техніці.


«Так, сьогодні часто на дорогах можна побачити жінок за кермом легкових автівок, але це зовсім не значить, що для них не складе проблем, так би мовити, пересісти в кабіну того ж таки автобуса, - пояснив Рамазі Давітадзе . – Робота водієм автобуса має свою специфіку. І це не тільки якісь технічні нюанси. А вставати на роботу о четвертій ранку та повертатися з неї додому пізно ввечері, і так буває кілька змін підряд, бо відсутній напарник, здатний, тебе замінити? Чи багатьом жінкам буде до снаги працювати в такому режимі? А ось нашим водіям до всього цього не звикати.


Тож ми сьогодні просто молимося на тих чоловіків-ветеранів, які згодні та здатні витягувати на своїх плечах за такого навантаження автобусні пасажирські перевезення. Дай їм Боже сил та здоров`я!


Тому, найперше, що хотілося би побажати нашому колективу з нагоди професійного свята – це гідної винагороди за свою працю, омолодження - завдяки зростаючому попиту на таку роботу серед молодих людей, а головне – щоб нарешті і якнайскоріше настав мир, і з фронту, з лав збройних сил  повернулися до нас всі наші колеги, які зараз захищають Україну від ворога».

 

У взаємодії з Профспілкою


Відзначимо, що, попри всі кадрові проблеми, в АТУ не стоїть на місці процес оновлення власного автомобільного парку. За словами Рамазі Давітадзе, зараз реалізуються плани з придбання чотирьох нових 40-тонних самоскидів китайського виробництва за заміну «БелАЗам». Відповідний договір на поставку такої техніки вже укладено. Передбачається і придбання нового бензовозу теж з Китаю.


До речі, якщо хтось має упередження щодо китайської техніки – то це даремно.  В АТУ вже три з поливною роки експлуатуються раніше закуплені в тому ж таки Китаю два бульдозери та стільки ж навантажувачів  марки  «Шантуй». І ця техніка за надійністю не викликає жодних нарікань, хоча коштує вона в кілька разів дешевше ніж європейські чи японські аналоги.


Дуже вдячні в АТУ первинці ПМГУ підприємства за сприяння в справі оновлення і парку пасажирського автотранспорту. Останніми роками за підтримки ПО ПМГУ цей парк успішно поповнювали новими автобусами та вахтовими автомобілями. На цей рік також планували придбання кількох вахтових та вантажопасажирських автомобілів. Щоправда, цей проект поки що «завис», та в АТУ  не втрачають надію, що в найближчий перспективі його таки буде переведено у цілком практичну площину.


Взагалі, в АТУ відзначають тісне плідне співробітництво з ПО ПМГУ у справі організації пасажирських перевезень для працівників підприємства. Зокрема, усі поточні питання, що стосуються цієї сфери, усі звернення щодо неї, які надходять від трудових колективів різних підрозділів, завжди розглядаються спільно – за активної участі профспілкової комісії з охорони праці та пожежної безпеки, яку очолює Микола Грибок. І відповідні рішення завжди приймаються на основі досягнення узгодженої позиції, без будь-якого, як то кажуть, перетягування канату.


І така взаємодія виглядає цілком логічною, бо колектив АТУ, нагадаємо,  вже чимало років очолюють керівники, які не тільки з розумінням та повагою ставляться до діяльності на підприємстві Профспілки, а й самі є активними спілчанами у лавах ПО ПМГУ.

 

На фото:

люди

Водій Дмитро Вовасов – один з тих «аксакалів» у своїй справі, на плечах яких, можна сказати, тримаються автобусні пасажирські перевезення працівників підприємства.

 

люди

Водій Олександр Рабцун – людина добре відома серед спілчан ПО ПМГУ підприємства. Свого часу він вже був героєм наших публікацій, як спеціаліст, що разом зі своїм надійним незмінним напарником Владиславом Каблуковим, заслужив не тільки на слова подяки, а й на нагороди від Профспілки за участь у перевезенні влітку дітей до дитячих оздоровчих таборів, розташованих на морському узбережжі.
Ветеран вже шість років, як досяг пенсійного віку, та поки що не планує виходити на заслужений відпочинок. «Маю намір ще попрацювати, допоки здоров`я дозволяє», - говорить він.

 

люди

Поліна Іванова – одна з тих трьох представниць прекрасної статі, які недавно поповнили колектив водіїв АТУ. На момент нашої зустрічі у дівчині якраз добігало кінця стажування, під час якого вона освоювала навички, потрібні для роботи водію «швидкої допомоги».


Як розповіла Поліна, вона звикла мати справу з технікою, бо за фахом є механіком, закінчивши металургійний коледж за спеціальністю «галузеве машинобудування». А ще вона має вже більше ніж річний «стаж» перебування в лавах автолюбителів. Дівчина отримала водійські права, успішно пройшовши навчання в автошколі. Після того вона чимало напрактикувалися з автомобільної їзди, часто здійснюючи поїздки на власній автівці – ВАЗ 21099.


Тож коли Поліна прийшла працевлаштовуватись на «АрселорМіттал Кривий Ріг» і їй запропонували ознайомитися з переліком наявних вакансій, вона майже не вагалася у своєму виборі, дізнавшись про потребу на підприємстві у водіях.


Дівчину не злякала перспектива працювати за змінним графіком  «день - ніч – 48», який встановлено для водіїв «швидкої допомоги». По-перше, враховуючи нічні зміни, це – надбавка до зарплати, а по-друге, такий графік Поліна вважає для себе, навіть, зручним, бо вона має намір поєднувати роботу з навчанням. В цьому році дівчина стала студенткою МАУП – Міжрегіональної академії управління персоналом.


За словами дівчини, колектив професійних автомобілістів, до якого вона приєдналася, справив на неї дуже приємне враження. Її дуже добре зустріли і можна сказати взяли її під колективну опіку. Досвідчені водії взялися показувати один – одне, інший – інше, що потрібно знати для роботи на машині «швидкої допомоги».
До речі, сама автівка, на якій має працювати Поліна, теж їй сподобалася – це «Фольксваген Кадді», що за всіма характеристиками являє собою, за словами дівчини, зовсім інший рівень у порівнянні з її власною «99-ую».


«Впевнений, що у Поліни все складеться добре в нашому колективі. Вона дівчина комунікабельна, розумна, добре знає правила дорожнього руху і показала себе як здібна учениця - швидко схоплює все, що стосується  потрібних водійських навичок», - говорить один з наставників дівчини досвідчений водій «швидкої допомоги» В`ячеслав Шеремет

 

Віктор БІЛИК, фото автора