Як отримати свідоцтво про державну реєстрацію актів цивільного стану не виходячи з дому?
Відділи ДРАЦС є учасниками пілотного проекту щодо приймання заяв від громадян через мережу Інтернет. Подати заяву до відділів ДРАЦС або записатися на прийом у зручний для себе час можна не виходячи з дому за допомогою вебпорталу «Звернення у сфері державної реєстрації актів цивільного стану» (https://dracs.minjust.gov.ua). Все що необхідно – доступ до Інтернету.
Відповідно до Порядку розгляду відділами державної реєстрації актів цивільного стану - учасниками пілотного проекту заяв у сфері державної реєстрації актів цивільного стану, поданих через мережу Інтернет, затвердженого Наказом Міністерства юстиції України, відділи ДРАЦС розглядають заяви фізичних осіб про:
- державну реєстрацію шлюбу;
- державну реєстрацію розірвання шлюбу на підставі рішення суду;
- розірвання шлюбу подружжя, яке не має дітей;
- розірвання шлюбу відповідно до статті 107 Сімейного кодексу України;
- зміну імені;
- повторну видачу свідоцтв про державну реєстрацію актів цивільного стану;
- надання витягів;
- внесення змін до актових записів цивільного стану, їх поновлення та анулювання.
За допомогою вебпорталу можна:
- записатися на прийом до відділу ДРАЦС у зручний для вас час;
- поставити питання та отримати консультацію;
- подати заяви на реєстрацію актів цивільного стану або внесення змін до актових записів цивільного стану;
- подати заяви на отримання свідоцтв повторно;
- подати заяви на отримання витягів з Державного реєстру актів цивільного стану громадян.
Для того, щоб Ви могли скористатися даним сервісом, необхідно виконати кілька нескладних кроків на веб-порталі «Звернення у сфері державної реєстрації актів цивільного стану» http://dracs.minjust.gov.ua/
Перший з них – реєстрація, для якої потрібна лише адреса електронної пошти.
Другий – зайти до особистого електронного кабінету.
Третій – подати заяву щодо потрібної вам послуги в онлайн-форматі.
Подана заява скріплюється кваліфікованим електронним підписом (КЕП).
За відсутності КЕП формується звернення до заяви, що потребує особистого звернення до відділу ДРАЦС протягом 3 днів для особистого підпису заяви!
Також вебпортал дає можливість оплатити необхідні платежі – державне мито, плату за видачу витягу Реєстру тощо.
Однак подання до відділів ДРАЦС заяв у сфері державної реєстрації актів цивільного стану не звільняє від необхідності особистого звернення користувача до відділу для проведення реєстрації та для безпосереднього отримання свідоцтва чи витягу!
Нагадаємо, пілотний проект запроваджено з метою оптимізації процесу надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації актів цивільного стану та створення сприятливих умов для їх отримання.